Friday, October 05, 2012

學鋼琴

今年年初,哥哥開始學鋼琴。我會陪他練琴。

慢慢,我對鋼琴的興趣越見濃厚,常常拿著哥哥的琴譜,敲起琴鍵來。

衡量過自己能否持之以恆地上堂,以及有否熱情去練習之後,我也學起鋼琴來。

現在已學了四個月,熱情絕對沒有退卻,而且越學越喜歡。

向來喜愛classical東西的我,順理成章學傳統經典的琴譜。老師買了Grade 2的書給我,她說對我來說可能難一點,不過她會教慢一點,讓我有時間練多些。揭到第7頁, wow, 是Bach 的Menuet! 我有機會彈Bach的歌了!!很高興!

現在,弟弟也學起琴來,是他要求的。希望好快,妙曼的樂韻每天也在我們家縈繞著。

2 comments:

Grace said...

That's great!
I also started teaching cece piano. I will ask him go for lesson everyday when he back from school, and we pretend i ma teacher but not his mom, so after lesson i will tell, your mom is going to pick you up!

Anthrokiki said...

Hahah, that's funny Grace. Do you need to change your hairstyle a bit or just put on a jacket to pretend 'his mom'?