Thursday, September 29, 2005

菩提樹

尤記得漫遊柬埔寨吳哥窟時看到一樣讓我很興奮的東西 - 菩提樹。我立即想到一首很"型"的詩辭:
菩提本無樹
明鏡亦非臺
本來無一物
何處惹塵埃

那些菩提樹矗立在馬路旁,旅遊巴惹起很大的塵埃。

我看到菩提樹,立即奔到它跟前拍照。雖然做不到那種菩提本無樹的忘我意境,但我覺得很開心。

菩提樹有粗壯而條紋仔細的樹幹,根部紮實而自信地抓著土地,樹頂撑得大大的,讓很多人及動物在樹下乘涼,樹與人渾成出那種靜謐的情境,看得好舒暢!

2 comments:

Prudence said...

啊!我記得這首詩曾經在Charles Playground出現過,你真的遇見了!

Anonymous said...

Just checking out blogs, and thought I would just stop and read yours since we have some of the same interests. Some ideas are a little much and some are right on. I am glad I stopped by just to say hi I hope you don't mind. Some people consider it spam I DON'T but if they don't want people to post why do they leave it open for the world to see. I have some great wedding information and articles available for free around 2000 savings ideas so stop on in if you want... Thank you.compare prices yoga clothing

compare prices yoga clothing